چطور وارد کسب‌وکار وندینگ قهوه شویم: صفر تا صد هرآنچه در این راه نیاز دارید.


تابحال به این فکر کردین چطور می‌تونید یه شغل دوم با ساعات کاری کم داشته باشید که در عین حالی که به سرمایه زیادی نیاز نداره، درآمد قابل قبول و حتی چشمگیری داشته باشه. احتمال میدم بعد از خوندن جمله بالا، عینک شک و تردیدتون رو به چشمتون گذاشتین و با خودتون گفتین: اصلا یه همچین چیزی مگه شدنیه!؟ حقیقت امر اینکه این کار شدنیه، فقط کافیه تا آخر این پست که در مورد شروع  کسب‌وکار وندینگ قهوه است همراه ما باشید و اگر نظرتون جلب شد می‎‎‌تونید در ادامه مقاله‎‎‌های دیگه این سایت رو بخونید تا بیشتر از چندوچون این ماجرا و راه‌‎‎ ورود و فعالیت در کسب ‎و کار وندینگ قهوه آگاه بشید.

 

خب برگردیم به ابتدای داستان، به‌طور مجمل و خلاصه وِندینگ‎‌های گرم،  دستگاه‌های دم‌آوری قهوه  و نوشیدنی‌های این‌چنینی هستند. شما می‌تونید با  سرمایه‌گذاری درکسب‌وکار وندینگ قهوه که به شکل خرید و یا اجارۀ یک و یا چند دستگاه و قرار دادنشون در مکان های مناسب و پرتردد عملی میشه، کسب درآمد کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مکان‌یابی مناسب این مقاله رو مطالعه کنید.

 

 

  

چرا باور داریم که وارد شدن به این کسب و کار سرمایه به نسب کمی نیاز داره؟

نزدیک‌ترین شغلی رو که می‌تونین در این زمینه متصور بشید کدومه؟ قطعاً تاسیس یه کافه اولین چیزیه که به ذهنمون می‌رسه. خب می‌دونین هزینه‌ی تاسیس یه کافه چقدر می‌تونه باشه؟

برای اطلاعات بیشتر این مقاله رو در مورد تاسیس کافه بخونید.

money

چرا باور داریم که سرمایه‌گذاری در وندینگ قهوه می‌تونه بعنوان یه شغل دومِ ایده‌آل در نظر گرفته بشه؟

چون این دستگاه‌ها طوری طراحی شدن که تمامی مراحل تهیه نوشیدنی رو به‌صورت خودکار انجام میدن و به همین دلیل به وندینگ‌های قهوهٔ “مدام”، باریستای هوشمند و یا رباتیک هم گفته می‌شه. بنابراین شما کافیه، بسته به تعداد سفارش‌ها و مکانی که دستگاه رو قرار دادین و  بازخوردی که گرفتین، در طول شبانه روز و گاهی چند روز یکبار برای شارژ مواد اولیه دستگاه (یا دستگاه‌هاتون) بهشون سر بزنید. تکنولوژی بکار برده شده در دستگاه‌های وندینگ “مدام”، به شما این امکان رو میده که موجودی دستگاه، آمار فروش، وضعیت سلامت و کارکرد دستگاه … را به‌صورت آنلاین و در پنل مدیریت مشاهده کنید.

 

 

نگران نباشید! در این مرحله هم تیم مشاوران ما از زمان تصمیم‌گیری‌های مورد نیازِ قبل از  شروع این کسب‌وکار تا زمان راه‌اندازی و استقرار در کنار و همراه شما خواهند بود تا این مسیر رو  با آرامش و اطمینان بیشتری طی کنید.

 

 

 

نکته : شایان ذکره که کسب‌وکار وندینگ قهوه برخلاف سایر مشاغل، اون دوره‌ای که به اصطلاح بهش دوره خاک خوری میگن رو هم نداره و به محض استقرار، دستگاه آماده فروش و ارایه خدمات به مشتریان هست و با توجه به استقبال و افزایش روزافزون مصرف قهوه، سوددهی دستگاه ها هم تضمین شده است. دلایل این تمایل و استقبال روزافزون از مصرف قهوه و به‌طور مشخص دستگاه‌های وندینگ رو می‌تونین تو این مقاله بخونید.

 

 

بنابراین تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که:

مالکیت و یا اجاره یک یا چند دستگاه وندینگ قهوه “مدام” و کسب درآمد از این طریق؛ برای تمامی افراد در هر سطحی از تجربه کاری می‌تونه با موفقیت همراه باشه. شما برای شروع این کسب‌وکار به اجاره و یا خرید مکان اداری و تجاری نیازی ندارید و تنها کاری که باید انجام بدین شارژ دستگاه در فواصل مشخص، رسیدگی و تعمیر احتمالی قطعات با پشتیبانی تکنسین های شرکت مدام و در نهایت البته چک کردن موجودی حساب بانکیتونه که رو به افزایشه!

 

اما آیا تمام ماجرا همینه ؟!

بنظر خیلی ساده میاد؟ انگار یجای کار مشکل داره؟ همه چی دیگه  خیلی خیلی راحت بنظر می‌رسه، اینطور نیست؟!

خب یه نکته باریک‌تر از مو اینجاست که ممکنه همه چیز رو عوض کنه. می‌تونید حدس بزنید این کسب‌و کار ممکنه از کجا آسیب ببینه و پاشنه آشیلش کجاست؟

نکته اساسی توی این کار و شاید بشه گفت نکته حیاتی در این زمینه، در درجه اول انتخاب نوع و برند دستگاست.

باید دقت داشته باشید که در بین دستگاه‌های موجود در بازار، دستگاهی رو انتخاب کنید که از نظر تکنولوژی در سطح بالایی قرار گرفته باشه. مثلاً در نظر بگیرید که یک وارد کننده، وندینگ قدیمی و دست دومی رو وارد کرده که قابلیت اتصال به کارتخوان‌ها و درگاه‌های بانکی ایران رو نداره و یا اصلا از نظر سخت افزاری این آپشن رو نداره و هنوز از سیستم قدیمی نقد و اسکناس استفاده می‌کنه. بنظرتون این دستگاه چقدر می تونه بخاطر محدود شدن نوع پرداخت میزان خرید رو کاهش بده؟

 

برای آشنایی با انواع امکان پرداخت در وندینگ‌های قهوه و نوشیدنی‌های گرم “مدام” این مقاله رو مطالعه کنید.

 

از طرفی، می‌دونیم که وندینگ‌ها انواع مختلفی دارن. وندینگ‌های کتاب، دارو و … اما در این بین، به دلایلی که تو این مقاله بیشتر در موردش صحبت کردیم وندینگ های قهوه با استقبال روزافزونی به‌ویژه در ایران روبرو هستند.

مسئله دیگه‌ای که می‌تونه در میزان سوددهی این کسب‌وکار تفاوت چشم‌گیری ایجاد کنه، انتخاب دستگاه نو و یا دستگاه دست دومه. بذارید یه اخطار بهتون بدم، هرگز و هرگز و هرگز اجازه ندید قیمت کمتر دستگاه‌های دست دوم  شما رو برای خرید وسوسه کنه. چرا؟ چون این دستگاه‌های دست دوم معمولاً وارداتی هستن و دستگاه‌هایی هستند که به اصطلاح عمر مفید خودشون رو کردن و الان دیگه به خرج افتادن. به خرج افتادن و خرابی‌های مکرر یعنی زمان بیشتری دستگاه‌های شما از کار می افتن و قادر به درآمدزایی نیستند و این بجز هزینه‌های زیاد تعمیرات و تعویض قطعاته که رو دستتون می‌مونه، تازه در صورتی که بتونید قطعات با کیفیت و مورد نیاز رو با این وضعیت بازار پیدا کنید و شرکتی که ازش خرید کردین صرفا یه وارد کننده نبوده باشه و در زمینه خدمات پس از فروش هم فعالیت‌هایی داشته باشه.

مقایسه بیشتر مزایا و معایب خرید دستگاه نو و دست دوم رو می تونید در این مقاله بخونید.

چون شرکتی که ازش خرید می‌کنید، اگر خدمات و گارانتی و مشاوره رایگان نداشته باشه باز هم کار شما سخت میشه. بنابراین در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که از چه شرکتی و با چه سابقه کاری خرید می‌کنید. مثلا ً با مراجعه به پیچ اینستاگرامی شرکت “مدام” با آدرس mymodaam.ir می‌تونید با تمامی شرکت‌های دولتی و خصوصی که طرف قرار داد ما بودن آشنا بشید و با اطمینان بیشتری اقدام به خرید دستگاه وندینگ کنید.

خب نظرتون چیه؟ مطئنم که دیدتون به این کسب و کار اگر تا الان خوب نبوده و یا بهمراه شک و تردید بهش فکر می‌کردید الان کمی بهتر شده. و البته قطعا هنوز هم سوالات و ابهاماتی براتون وجود داره. خبر خوب اینکه تیم مشاوران شرکت “مدام” آماده است تا تمام تجربیاتش رو به رایگان در اختیار شما قرار بده و به تمام سوالات شما در این زمینه تنها با یک تماس  پاسخ داده میشه.

کافیه برای گرفتن تصمیمات بهتر و سنجیده تر با ما تماس بگیرین تا ما شما رو با تمامی باید و نبایدهای این کسب و کار آشنا کنیم.

2 thoughts on “چطور وارد کسب‌وکار وندینگ قهوه شویم: صفر تا صد هرآنچه در این راه نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *