آیا سرمایه‌گذاری در خرید یا اجاره وندینگ ماشین قهوه سودآور است؟

 

آیا به خرید یا اجاره دستگاه وندینگ قهوه ساز برای برج مسکونی یا اداره‌تون فکر می‌کنید. یا شرایط اجاره وندینگ ماشین‌ های مختلف رو سبک‌سنگین می‌کنید. و یا در حال سرچ قیمت دستگاه وندینگ نو و دست دوم هستید تا ببینید کدوم به‌صرفه‌تره؟

ما در این مقاله سعی کردیم  به بخش زیادی از سؤال‌های شما در  زمینه  خرید یا اجاره وندینگ ماشین قهوه جواب بدیم تا در نهایت تصمیم‌گیری منطقی‌ و درست‌تری داشته باشید. راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار با خرید یا اجاره وندینگ ماشین‌ های قهوه(دستگاه‌های فروش خودکار نوشیدنی‌های گرم) می‌تونه یه سرمایه‌گذاری سودآور باشه؛ بشرطی که به‌درستی انجام بشه. برای موفقیت در این کسب و کار، قبل از هر اقدامی مطمئن بشید که در مورد بازار هدف تحقیق کردید. هزینه‌های خرید یا اجاره وندینگ رو برآورد کنید، برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و در نهایت با خدمات عالی، قیمت‌های رقابتی و نوشیدنی‌های متنوع و منحصر به فردی که به مشتریان ارائه می دید موفقیت کسب‌وکار خودتون رو تضمین کنید.

 

قبلاً در مورد اینکه وندینگ ماشین چیست و انواع اون صحبت کرده بودیم. در اینجا سعی می‌کنیم در مورد مواردی که لازمه قبل از خرید و یا اجاره یه وندینگ ماشین بدونین صحبت کنیم. مثل مزایا و معایب این نوع کسب وکار، میزان و نوع درآمد وندینگ‌های قهوه و اینکه با رعایت چه نکاتی می‌تونیم در این زمینه موفق بشین.

 

درآمد دستگاه وندینگ قهوه

چطور میشه از وندینگ ماشین‌های قهوه کسب درآمد کرد؟ چرا این نوع درآمد و کسب‌وکار سال‌ها در سراسر جهان و به تازگی در ایران مورد استقبال قرار گرفته؟

در این نوع کسب‌وکار با استقرار وندینگ ها در مکان‌های پرتردد و فروش محصولات توسط این دستگاه‌ها به درآمد پسیو خواهید رسید. شاید جالب باشه بدونید که در لیست بهترین سرمایه گذاری با درآمد غیرفعال یا پسیو، خرید یا اجاره وندینگ ماشین جز ده گزینه اول قرار گرفته. درآمد غیرفعال (Passive income) به هر نوع درآمدی اطلاق می‌شه که بدون نیاز به فعالیت فعال و مستمر فرد، به صورت پایدار تولید می‌شه. شاید جذابترین ویژگی این نوع درآمد، گذشته از موضوعات مالی، زمان آزادی هستش که برای شما جهت رسیدن به باقی فعالیت های خانوادگی، تفریحی و… حتی کاری فراهم می‌کنه.

سرمایه گذاری در خرید یا اجاره وندینگ ماشین

» مزایای سرمایه گذاری در زمینه خرید یا اجاره دستگاه وندینگ نوشیدنی‌های گرم

اجازه بدین به چند ویژگی شاخص دستگاه وندینگ چای و قهوه نگاهی بندازیم تا ببینیم درکل اوضاع چجوریه و به اصطلاح چند چندیم:

1- بی شک حیطه تغذیه و متعاقب اون فعالیت در زمینه قهوه و نوشیدنی یکی از سودآورترین حوزه‌ها برای فعالیت درنظر گرفته شده. سود وندینگ‌های تنقلات به بیانی برای هر محصول و به‌صورت میانگین ۳۰٪ و این عدد در وندینگ‌های قهوه به‌طور میانگین در یک لیوان نوشیدنی می تونه تا ۶۰٪ در نظر گرفته بشه(در نوشیدنی‌های و محصولات مختلف این عدد متغیره).

2- اگه یه نگاهی به عادات اطرافیانمون بندازیم متوجه می‌شیم که اغلبمون لاجرم برای شروع روزمون به چای و قهوه احتیاج داریم و در طول روز برای بالا نگه‌داشتن سطح انرژیمون به یکی از این دو گزینه پناه می‌بریم. برای مرتفع کردن این نیاز، خصوصاً در ساعات ابتدایی روز دیگه کافه‌های سنتی کم‌کم دارن جاشون رو به وندینگ‌های قهوه در ادارات، برج های مسکونی، محیط‌های آموزشی و ایستگاه‌های مترو میدن. چراکه به سرعت و در هرزمانی می تونن این نیاز رو بدون معطلی و فقط با فشار چند دکمه برطرف کنن که تو زندگی شلوغ و پرمشغله امروز یه مزیته.

3- این دستگاها قابلیت ارائه خدمات ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته رو دارن. عدم محدودیت در ساعات ارائه خدمات رو که در کنار یه مکان‌یابی مناسب بذاریم سوددهی  این نوع کسب و کار برامون ملموس‌تر میشه(مثل ایستگاه‌های مترو، فرودگاه‌ها، مراکز تفریحی ورزشی که شیفت‌های متعدد و طولانی دارن).

خرید و اجاره وندینگ ماشین برای ایستگاه مترو

 

4- همین‌طور در نظر بگیرید که شما عملاً کافه‌ای را تاسیس کردید بدون اینکه نگرانی در مورد هزینه‌های استخدام و آموزش پرسنل و بیمه‌شون داشته باشید.

5- وندینگ‌های قهوۀ مدرن‌ و با تکنولوژی پیشرفته‌تر؛ مثل باریستای رباتیک مُدام، قادر به تهیه و ارائه طیف وسیعی از نوشیدنی‌ها هستند. برای مثال نوشیدنی‌هایی بر پایه اسپرسو مثل کاپوچینو، موکا،انواع لته و…  تا نوشیدنی‌های بدون قهوه مثل وایت‌چاکلت، ماسالا، شیرنارگیل و چای. وجود منویی با آیتم‌های متعدد و متنوع به معنی پوشش دادن طیف وسیعتری از سلایق و در نتیجه مشتری بیشتر و سوددآوری تضمین شده است.

برای مشاهده لیست بیش از ۴۰ نوع نوشیدنی متنوع باریستای رباتیک مدام با این سایت مراجعه کنید.

بایدها و نبایدها در خرید و یا اجاره وندینگ ماشین

 

» معایب راه‌اندازی کسب‌وکار وندینگ ماشین‌ قهوه

اما این همه ماجرا نیست و نباید بر سختی‌ها و مسائلی که در مسیر راه‌اندازی این کسب و کار وجود داره چشم بست و تنها بر نکات مثبت متمرکز شد. چون در اینصورت قطعا در کارمون با شکست بدی مواجه می‌شیم! اجازه بدید حالا  نگاهی به سختی ها و شاید معایب خرید یا اجاره وندینگ‌ها‌ی نوشیدنی و قهوه بیاندازیم :

1- هزینه های بالای خرید یا نگهداری دستگاه‌های وندینگ قهوه

تا همین چند سال پیش، وندینگ‌های قهوۀ موجود در ایران محدود می‌شدن به وندینگ‌های دست دوم و یا استوک کشورهای دیگه، که خب با توجه به شرایط اقتصادیِ موجود احتمالا خرید یه وندینگ با قیمت دلاری چندان مقرون‌به‌صرفه نیست و یا وندینگ‌های دست دومی که قیمت کمتری دارن معمولا عمر مفید خودشون رو کردن و اصطلاحا به خرج افتادن و بخاطر استهلاک بالا و فرسودگی، هزینه‌های نگهداری و تعمیر بالایی روی دست خریدار می‌ذارن.

شرکت لحظه گرم آرامش با نام تجاری “مدام” اولین شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید وندینگ ماشین‌های قهوه و نوشیدنی های گرم در ایران فعالیت می کند. “مدام” با گارانتی 18 ماهه و ضمانت در تأمین مادام العمر قطعات؛ از زمان شروع کار؛ راهنما و پشتیبان شما در این مسیر خواهد بود.

2- مشکلات فنی و سرویس و نگهداری

دستگاه‌های وندینگ قهوه، مجهزتر و پیچیده‌تر از دستگاه‌های وندینگ کتاب و تنقلات هستند و قطعات فنی و پیشرفته‌ای دارن که هرکدوم ممکنه به مشکل بخورن و خدمات‌دهی متوقف بشه. تعمیر و نگهداری منظم کلید تضمین عملکرد بهینه و طول عمر دستگاه اتوماتیک فروش قهوه  شماست.

3- محدودیت در تنوع نوشیدنی‌های وندینگ ماشین

خب این مشکل هم می تونه در جذب مشتری شما تاثیر مستقیم بذاره. اگه دستگاهی که برای خرید انتخاب می‌کنید لیست نوشیدنی‌هایی که می تونه تهیه کنه محدود باشه؛ برای مثال دستگاهی برای خرید یا اجاره انتخاب کنید که تنها قادر به تهیه پنج، ده و نهایت ۱۵ نوشیدنی مختلفه، دیگه زیاد انتظار درآمدهای میلیونی از اون دستگاه نداشته باشید.

4- کیفیت محصول و تهیه مواد اولیه

وندینگ‌های قهوه علاوه بر قیمت رقابتی باید توان رقابت با کیفیت نوشیدنی‌های مراکز دیگه که در این حیطه فعالیت می‌کنن هم داشته باشن؛ به همین علت حتما قبل از خرید دستگاه کیفیت تمام نوشیدنی‌هایی که می‌تونه تولید کنه رو تست کنید تا از کیفیت محصولات مطمئن باشید. از طرفی؛ کیفیت محصول شما به نوعی به کیفیت مواد اولیه هم مربوط میشه. شما برای اینکه بتونین مواد اولیۀ با کیفیت رو با قیمت مناسبی تهیه کنید مجبور هستین که مواد اولیه رو با حجم بالا بخرید و در اینصورت به سرمایه بیشتری نیاز دارین و مسائل جدیدی مثل محل نگهداری و انبار برای مواد اولیه‌تون جلوی روتون ظاهر میشه. همچنین اگه وندینگ قهوه رو بعنوان شغل دوم انتخاب کردین باید  زمانی برای رفتن به بازار و خرید مواد اولیه ریز و درشت از قهوه تا لیوان رو توی تایم کاریتون باز کنید.

با خرید یا اجاره وندینگ قهوۀ “مدام”؛ ما در هنگام ثبت قرارداد ضمانت تامین بهترین مواد اولیه در حجم کم و مورد نیاز شما اما به قیمت عمده رو به شما می‌دیم و شما دیگه لازم نیست برای تامین مواد اولیه دغدغه وقت و انرژی و مسائل مالی داشته باشین.

 

5- مکان یابی مناسب برای استقرار وندینگ

اغراق نیست اگه بگیم بعد از انتخاب دستگاه مناسب، مهمترین چالشی که باهاش روبرو هستین موضوع مکان یابیه! شما تو این مرحله باید مکانی رو انتخاب کنید که علاوه بر پرتردد بودن از استانداردهای امنیتی لازم هم برخوردار باشه. شما باید دقت کنید دستگاهتون در جای پرتردد قرار بگیرن و دسترسی بهش راحت باشه. گرچه ممکنه مکان‌های بیرونی براتون جذابیت بیشتری داشته باشن اما باید به موارد ایمنی هم توجه داشته باشید. نصب دوربین و آلارم بر روی دستگاه‌ها می‌تونه در این امر به شما کمک کنه. همینطور  در بعضی مکان‌ها شاید برای استقرار به مجوزهایی احتیاج داشته باشید.

مکان مناسب برای استقرار به چه دلیل این مکان مناسب است
بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و… استقرار وندینگ در مراکز بهداشتی که خدمات 24 ساعته دارند برای
سرویس دهی به کادر درمان و مراجعین بسیار مناسب است.
ساختمان‌های اداری،دفاتر و شرکت ها کارکنان ادارات معمولا برای صرف وعده غذایی و میان وعده امکان خروج
ازین مراکز را ندارند. به همین دلیل وندینگ ها در این مراکز پرطرفدارند.
برج‌های مسکونی لابی، استخر و یا باشگاه و دیگر مشاعات برج‌های مسکونی مکان ایده‌آلی
برای استقرار وندینگ‌های قهوه هستند.
مراکز خرید، مراکز تفریحی و ورزشی این مراکز چون ترافیک بالایی دارند محل مناسبی برای استقرار وندینگ
قهوه و نوشیدنی های گرم هستند.
مدارس، دانشگاها و… مراکز آموزشی و حتی خوابگاه ها به علت قشری که در این مراکز
رفت و آمد دارند از بهترین گزینه های برای استقرار وندینگ قهوه هستند.

و کلام آخر :

امیدوارم این مقاله تونسته باشه به شما در تصمیم‌گیری درباره خرید و یا اجاره وندینگ فروش قهوه کمک کنه. بعد از خوندن این متن اگر سؤال دیگه‌ای دارید که بی پاسخ مونده لطفا با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما در واحد فروش شرکتِ “مدام” تجربیات ارزشمندشون رو به رایگان در اختیار شما قرار بدن و همینطور مدل‌های همکاری مختلف مثل شرایط استقرار رایگان وندینگ در مرکز و یا برج مسکونی رو برای شما توضیح بدن.

موفق و پیروز باشید.

دستگاه وندینگ ماشین قهوه و نوشیدنی های گرم
وندینگ قهوه و نوشیدنی های گرم”مدام”

3 thoughts on “آیا سرمایه‌گذاری در خرید یا اجاره وندینگ ماشین قهوه سودآور است؟

  1. سلام وقت بخیر ساعات تماس رو لطف میکنید چه ساعاتی میتونم با کارشناسان فروش و یا اجاره دستگاه تماس بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *