انواع دستگاه‌ وندینگ قهوه

 

وندینگ ماشین چیست؟

ما دستگاه‌های وندینگ  رو در ایران به نام‌های مختلفی می‌شناسیم: دستگاه فروش خودکار، دستگاه فروش اتوماتیک، وندینگ ماشین. وندینگ یا vending در انگلیسی از کلمه vend به معنای فروختن میاد. 

دستگاه های وندینگ به دو تا دسته اصلی تقسیم میشن:

۱- وندینگ سرد

۲- وندینگ گرم

وندینگ سرد:

این دستگاه‌های فروش اتوماتیک، معمولا یک یخچال بزرگ هستن که کالاهای سوپرمارکتی رو به فروش می‌رسونن. کالاهایی مثل نوشابه، چیپس، پفک، آب میوه و … در محفظه سرد این دستگاه ها چیده میشن، و مشتری می تونه اونها رو بخره.

در ایران چند شرکت تولید کننده وندینگ سرد وجود دارن، که محصولاتشون رو می‌تونین بین 100 تا 300 میلیون تومن خریداری کنید (قیمت‌های مرداد 1402)

وندینگ گرم:

وندینگ گرم به دستگاه‌هایی میگن که نوشیدنی‌های گرم رو می‌فروشن، پس گاهی ممکنه به نام دستگاه وندینگ قهوه یا دستگاه اتوماتیک فروش قهوه هم شناخته بشن. متأسفانه دستگاه وندینگ قهوه که داخل ایران وجود دارن عموما به شکل دست دوم از کشورهای دیگه وارد ایران میشن و پس از سرویس و تعمیر، به فروش می‌رسن. اما در مورد دستگاه‌های وندینگ ما اینطور نیست و می تونیم با افتخار بگیم که  شرکت لحظه گرم آرامش، با نام تجاری “مدام”، تنها تولید کننده این دستگاه‌ها در ایرانه.

اگه کنجکاوید در مورد آینده صنعت وندینگ قهوه بدانید به این مقاله مراجعه کنید

 

نحوه عملکرد دستگاه وندینگ قهوه 

۱-استفاده از پودر فوری قهوه، یا استفاده از دان واقعی قهوه

اکثر دستگاه‌های وندینگ قهوه در ایران (و دنیا) برای تولید نوشیدنی، از پودر فوری قهوه استفاده می‌کنن، اما وندینگ قهوه مدام (باریستای رباتیک مدام) از دان قهوه استفاده می‌کنه. اگر  شما دنبال یه قهوه با کیفیت هستین، و معتقدین که “قهوه فوری” قهوه نیست، پس قهوه‌‌ی وندینگ‌های مدام، مناسب سلیقه و استانداردهای شماست. این دستگاه با هربار سفارش نوشیدنی،برای شما دان قهوه رو آسیاب و سپس عصاره گیری می‌کنه. با این کار هربار عطر قهوه خالص فضا رو پر می‌کنه و شما می‌تونین از یک فنجان قهوه که تازه عصاره گیری شده با بهترین کیفیت، در کنار شکلات و شیر و … لذت ببرین.

برای آشنایی با منو و قیمت نوشیدنی های وندینگ های مدام می تونین به سایت مدام قسمت منو مراجعه کنید

۲- بهداشت دستگاه وندینگ

وندینگ‌های قهوه معمولا از میکسر و شلنگ برای انتقال شیر و قهوه به لیوان شما استفاده می کنن، و شما دراین مسیرها ممکنه به‌مرور شاهد رشد باکتری و کپک باشین. ولی باریستای رباتیک مدام، یه بازوی رباتیک داره و این نکته باعث میشه نوشیدنی شما توی لیوان خودتون ساخته بشه و با هیچ چیز دیگه ای در تماس نباشه. یکی دیگه از دلایل طعم بی نظیر قهوه مدام، بهداشتی بودن و استریل بودن تمام دستگاهه.

۳- دردسر

هیچکسی دنبال دردسر نیست، اسپرسوسازهای خانگی و اداری مشکلات نگهداری و تعمیر دارن و اصلا مناسب مکان‌هایی با تعداد زیاد پرسنل نیستن. پس باید دنبال یه وندینگ قهوه خوب باشید که هم دردسرهای نگهداری و تعمیر رو نداشته باشه و هم برای آماده کردن تعداد زیاد نوشیدنی در روز مناسب باشه. یه وندینگ خوب و بی دردسر باید مانیتورینگ و کنترل آنلاین داشته باشه و خدمات شارژ و تعمیر سریع و رایگان در کنارش باشه، درست مثل باریستای رباتیک مدام.

۴- منوی متنوع برای تمام سلیقه‌ها

اگه شما تو فکر  داشتن یه وندینگ قهوه هستین، باید به تنوع نوشیدنی که دستگاه قابلیت ساختنش رو داره توجه کنین. تنوع کم، یعنی شما محکومین که هرروز چندتا انتخاب محدود و تکراری داشته باشین! ولی وندینگ قهوه مدام، امکان انتخاب بین بیش از 40 نوع نوشیدنی گرم رو به شما میده که هیچ وقت براتون تکراری نخواهد شد. بعلاوه، این دستگاه 4 نوع سیروپ یا طعم دهنده طبیعی هم داخلش داره، یعنی شما می‌تونین مثلا  فقط نوشیدنی کاپوچینوی محبوبتون رو از شنبه تا چهارشنبه با ۴ طعم مختلفِ کارامل، وانیل، فندق، نارگیل یا دارچین سفارش بدید!

استفاده از سیروپ برای خلق انواع نوشیدنی متناسب با سلیقه همه

۵- انواع روش‌های پرداخت در دستگاه های وندینگ

وندینگ‌های قهوه دست دوم و وارداتی معمولا مشکلات زیادی با شبکه پرداخت بانک‌های کشورمون دارن ولی باریستای مدام، به راحتی با تمام کارتخوان‌های ایرانی کار می کنه، بعلاوه روش‌های پرداخت دیگه مثل پرداخت با موبایل و پرداخت با کارت تماسی هم روش فعاله.

۶- امکان سفارشی سازی نوشیدنی ها با وندینگ مدام

شما قهوه تون رو تلخ دوست دارین یا شیرین؟ وندینگ قهوه مدام، به شما اجازه میده در لحظه سفارش، مقدار شیر و شکر نوشیدنی خودتون رو تنظیم کنین. یعنی هر فرد می‌تونه نوشیدنی دلخواه خودشو با توجه به ذایقه‌اش و کاملا مخصوص به خودش سفارش بده. مواد اولیه ای که باریستای رباتیک مدام استفاده میکنه، شامل لیوان، آب، شکلات، شیر و قهوه و سیروپ و …، همگی از معتبرترین برند های هلند، ایران و کانادا تهیه میشن.

به علاوه، باریستای رباتیک مدام میتونه با انوع Blend قهوه کارکنه، ما معمولا از بلند 70 روبوستا و 30 عربیکا استفاده می کنیم، اما اگه شما بلند دیگه ای رو دوست داشته باشین، کافیه به ما بگین تا بلند محبوب شما رو براتون آماده کنیم.

۷- ظاهر زیبا  و مانیتور

 

هیچکس دوست نداره از یه دستگاه بی روح با چندتا دکمه بی‌قواره خرید کنه. باریستای مدام، یه مانیتور 22 اینچ لمسی روی خودش داره و شما با لمس آیتم  نوشیدنی مورد نظرتون رو سفارش می دین.

۸- هزینه های اجاره یا خرید دستگاه وندینگ

قیمت یک دستگاه وندنیگ قهوه دست دوم در ایران معمولا بین 250 تا 450 میلیون تومنه (مرداد 1402). این دستگاه ها معمولا مشکلات عدیده بهداشتی و عملکردی دارن.

وندینگ قهوه “مدام” با شرایط متنوعی عرضه می شه. اگر “مدام” رو برای سازمان یا برج مسکونی خودتون می‌خواین (بسته به نوع محل شما) حتی این امکان وجود داره که  دستگاه رو رایگان در اختیار داشته باشید. همچنین، اگه قصد خرید دستگاه رو دارین می‌تونین بازه‌های پرداخت مختلفی رو که مناسب با شرایط شماست انتخاب کنین. با ما تماس بگیرین تا درباره شرایط همکاری صحبت کنیم.

 

دستگاه وندینگ قهوه مدام
دستگاه وندینگ قهوه مدام

15 thoughts on “انواع دستگاه‌ وندینگ قهوه

    1. درود بر شما
      برای دریافت مشاوره و اطلاعات در زمینه شرایط خرید یا اجاره لطفا با شما دفتر شرکت مدام تماس بگیرد ۰۲۱۹۲۰۰۱۸۳۰
      همچنین برای دریافت اطلاعات تکیملی در ارتباط با ویژگی های دستگاه می تونید به پیج ما در اینستاگرام مراجعه کنید
      mymodaam.ir@

    1. سلام وقت بخیر میخواستم شرایط واگذاری دستگاه وندینگ قهوه ساز رو بدونم برا شهرستان شبستر داخل راسته بازار پاساژ

      1. درود برای شما همکازان بخش فرروش آماده ارایه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما هستن.
        لطفا با شماره دفتر مدام تماس بگیرید برای دریافت مشاوره رایگان.
        02192001830
        شماره واتساپ برای دریافت کاتالوگ :
        09358557198

  1. سلام وقت بخیر لطفاً قیمت دستگاههای مختلف وندینگ را برای اجاره و خرید اعلام فرمایید.ممنون

    1. درود بر شما
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید
      02192001830

    1. درود
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید
      02192001830

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *