آموزش آسیاب قهوه در خانه بدون آسیاب مخصوص


چهار وسیله ای که می توانید  قهوه را با آن آسیاب کنید.

فرض کنید تو شرایطی قرار گرفتید که پودر قهوه تون تموم شده و فقط براتون یه مقداری دونه قهوه مونده یا اینکه از آسیاب دستی استفاده می‌کردین که الان از کار افتاده! حالا چیکار می کنین؟ صبر می کنین تا صبح برین آسیاب یا پودر قهوه بخرین؟

خب نیازی نیست تا صبح صبر کنین. ما براتون چند تا پیشنهاد داریم که می تونه کارتون رو موقتا راه بندازه.

 

چرا دانه های قهوه را آسیاب می کنیم؟

برای استخراج طعم و عطر قهوه ما نیاز داریم که دونه‌های قهوه رو آسیاب کنیم. بعلاوه ما با این کار روند دم‌آوری قهوه رو تسریع می کنیم. هرچقدر آسیاب قهوه ریزتر باشه طعم نوشیدنی غلیظ تر میشه. همینطور تازگی، کیفیت و درجه آسیاب تاثیر مستقیم بر کیفیت قهوه داره.

بنابراین روش‌هایی که ما اینجا توضیح می‌دیم نمی تونه جایگزین همیشگی برای آسیاب‌های حرفه ای باشه و باید بعنوان یه روش موقت و در موقعیت‌های استثنایی در نظر گرفته بشه.

 

۱- مخلوط کن 

شاید استفاده از بلندر یکی از ساده‌ترین روشها در این شرایط باشه. مقدار کمی قهوه رو (حدود ۴/۱فنجان) در مخلوط کن بریزید. دقت کنین که هر بار نباید زمان استفاده از بلندر بیشتر از ۳۰ ثانیه بشه. چون زمان طولانی تر احتمال گرم شدن دونه‌های قهوه و از دست رفت بخشی از عطر و طعم قهوه رو بیشتر می کنه. استفاده از مخلوط کن معمولاً درجه آسیاب درشت‌تری براتون ایجاد می‌کنه که برای  فرنچ پرس یا قهوه سرد-دم عالیه. شما با رعایت همین نکات از غذاساز هم می تونین استفاده کنین.

در مورد فرنچ پرس می تونین اینجا اطلاعت بیشتری رو بخونید.

 

۲-آسیاب ادویه

آسیاب‌های نمک و فلفل می‌تونن پودر قهوه خوبی براتون فراهم کنن. فقط دقت کنین که قبل از استفاده حتما شسته شده باشن تا عطر قهوه با ادویه دیگه‌ای ترکیب نشه.

۳-هاون

مزیت استفاده از هاون در اینکه می تونین رو مقدار ریز و درشتی پودر قهوه کنترل بیشتری داشته باشین. البته این روش کمی وقت و انرژی بیشتری می‌بره. پس بهتره حداکثر برای یک فنجان قهوه ازین روش استفاده کنید.

۴-وردنه 

خب بحث داره به جاهای جالبی می رسه! شاید فکر کنید بعد از انسانهای اولیه دیگه کسی ازین روش استفاده نکرده اما حقیقت اینکه این روش هم جواب میده. کافیه دونه های قهوه رو داخل زیپلاک بریزین و بعد با وردنه شروع به پودر کردن دونه‌ها بکنید.

شما از به همین روش از بیفتک‌کوب یا گوشت‌کوب دستی هم می تونین استفاده کنین.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *