آیا ترکیب شیر با قهوه برای سلامتی مضر است؟


قهوه‌‌ با یا بدون شیر، انتخاب شما کدومه؟

شاید در طرز تهیه این دو تفاوت زیادی وجود نداشته باشه. اما دور از انصاف نیست اگه بگیم قهوه سیاه و قهوه با شیر جدا از تفاوت در طعم، دو نوشیدنی کاملاً متفاوت هستن. علاوه براین اخیراً درباره این موضوع حرف‌و‌حدیث زیاد شده و نظرات مثبت ومنفی زیادی در زمینهٔ سلامت هر کدوم از این دو وجود داره.

قهوه بلک چیست و از نظر سلامت چه رتبه‌ای دارد؟

قهوه سیاه یا بلک همون نوشیدنی قهوه بدون هیچ افزودنی(شیر یا شکر) هست که طعم قوی و خالصی داره،برای مثال یک شات اسپرسو. اما قهوه‌های لذیذ و عام پسندی هم مثل کاپوچینو، لاته یا موکا وجود دارن که بیس اصلیشون همون قهوه بلک هست و با افزودن آیتم های دیگه مثل شیر یا شکر درست میشن.

مزایا و معایب افزودن شیر به قهوه 

به‌طور کلی این باور که قهوه با شیر ترکیب بدی هست و برای سلامت شما مضره، شاید در دلایلی مثل کاهش جذب کلسیم شیر و بعضی از آنتی‌اکسیدان‌های قهوه، ریشه داشته باشه.

همینطور اگه شما از اون دسته از افراد هستین که برای کاهش وزن قهوه می‌خورین یا به‌طورکلی کاهش وزن جز آمال و آرزوهاتون هست خوردن قهوه با شیر و شکر رو فراموش کنید زیرا قهوه بلک 4.7 کالری داره ولی قهوه با شیر و شکر 56.6 کالری.

در اینجا ۸ جایگزین طبیعی و سالم برای شکر در قهوه رو ذکر کردیم.

مهمتر از همه محققان خوردن قهوه با شیر رو به‌طور غیر مستقیم در کاهش خطر ابتلا به سرطان مری دخیل دونستن. چون شیر می‌تونه حرارت نوشیدنی رو کاهش بده.

فراموش نکنید اگه معده حساس دارین و با اسید معده مشکل دارین خوردن قهوه سیاه و بدون شیر به هیچ وجه توصیه نشده.

و در اخر اگه مشکل خواب دارین بهتره در عصر  از خوردن قهوه بدون شیر خودداری کنین چون قوی‌تره و ممکنه شما رو تا دیر وقت بیدار نگه داره.

بنابراین به نظر می رسه که  دو کفه مزایا و معایب اضافه کردن شیر به قهوه تقریبا در حالت برابر قرار داره و این ترجیح و تشخیص شماست که تعیین کننده است.

شما قهوه رو با شیر می‌خورین یا ترجیحتون قهوه بلک هستش؟!

One thought on “آیا ترکیب شیر با قهوه برای سلامتی مضر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *