چگونه از وندینگ ماشین درآمدزایی کنیم؟

 

وندینگ ماشین یا دستگاه‌های فروش خودکار را می‌توان بعنوان یکی از روش‌های نسبتا نوین و سودآور برای کسب درآمد در مکان‌های عمومی و یا دفاتر و سازمان‌ها درنظر گرفت. این دستگاه‌ها انواع مختلف دارند و قادر به ارائه محصولات متنوعی از جمله نوشیدنی‌، کتاب، تنقلات و حتی محصولات بهداشتی هستند. در این مقاله، به بررسی چگونگی درآمدزایی دستگاه‌های وندینگ و اصول و مواردی که می‌تواند به شما در موفقیت در این نوع کسب‌وکار کمک کند، می‌پردازیم.

 

۱ – تنوع در محصولات وندینگ ماشین

بدون تردید، اولین عامل اصلی در بالابردن سوددهی وندینگ ماشینی که خرید یا اجاره کرده‌اید، تنوع منوی محصولات آن است. هرچه تعداد اقلام ارائه شده بیشتر باشد، سلیقه افراد بیشتری را پوشش می‌دهید و درصد فروش افزایش خواهد یافت. بنابراین، شما باید نیاز و ذائقه مشتریان خود در محل استقرار وندینگ را در نظر بگیرید و با انتخاب وندینگ ماشینی که قادراست به سلایق مختلف پاسخ دهد، براحتی موفقیت خود را تضمین کنید.

 

۲ – استفاده از وندینگ‌های جدید و مدرن با تکنولوژی به‌روز

این مورد هم یکی از عوامل کلیدی است که در درآمد شما از وندینگ‌ها تاثیر مستقیم دارد. برای مثال، تاثیر وندینگ‌های مدرن‌تر(با صفحات لمسی، امکان پرداخت با روش های متنوع، نمایشگرهای تبیلغاتی) را مقایسه کنید با وندینگ های قدیمی‌تر، در جذب و جلب رضایت مشتری در تجربه خرید.

 

۳ – ارائه خدمات حق اشتراک

این سرویس می‌تواند به‌صورت اشتراک ماهانه یا سالانه ارائه شود و به کاربران اجاره می‌دهد تا محصولات را برای مثال، با تخفیف‌های ویژه دریافت کنند. با ارائه این سرویس شما می‌توانید:

  • در مشتری ایجاد وفاداری کنید و با تشویق آنها به استفاده مکرر، احتمال بازگشت آنها به خدمات خود را افزایش دهید.
  • درآمد پایدار داشته باشید، درآمد حاصل از اشتراک می‌تواند بعنوان یک منبع درآمد مداوم و ماندگار برای کسب‌وکار شما عمل کند.

 

۴ – فروش محصولات ویژه و یا لوکس

در کنار محصولات معمول، می‌توانید محصولات لوکس و ویژه‌تر را هم از طریق وندینگ ماشین  ارایه دهید. این محصولات می‌توانند شامل شکلات‌های لوکس، و یا هدایا و محصولات محدود باشد. با فروش محصولاتی با قیمت بالاتر و به‌صورت ویژه می‌توانید سود بیشتری داشته باشید و همینطور مشتریان خاص را جذب کنید.

 

۵-  تبلیغات بواسطه وندینگ ماشین

به‌طور معمول،وندینگ ماشین‌ها در مکان‌های پرتردد نصب می‌شوند. بنابراین، یکی از موثرترین روش‌های کسب درآمد جانبی از این دستگاه‌ها، استفاده از فضا و یا صفحه نمایش  دستگاه برای تبلیغات است.

این تبلیغات می‌تواند معرفی محصولات جدید و یا قابلیت‌های خود دستگاه نیز باشد. و یا همچنین، تبیلغ خدمات و بیزینس‌های محلی و حتی اجاره فضای تبیلغاتی نمایشگرهای دیجیتال دستگاه به سایر کسب‌وکارها و برندها. همچنین با نصب بنرها و یا استیکرهای تبلیغاتی می‌توانید از دستگاه‌های وندینگ خود درآمد جانبی داشته باشید.

 

۶ – مدیریت صحیح موجودی و نگهداری دستگاه

مدیریت صحیح وندینگ ماشین‌ها که شامل نگهداری و سرویس منظم دستگاه و چک کردن موجودی آن است، از خرابی ناگهانی دستگاه و اتمام موجودی جلوگیری می‌کند و دستگاه را همواره آماده به کار قرار می‌دهد. مدیریت دستگاه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  •  نظارت منظم بر موجودی مواد
  • پیش بینی تقاضا
  • زمان‌بندی تامین موجودی

 

۷ –  قیمت گذاری مناسب

و در آخر، قیمت گذاری مناسب می‌تواند تاثیر مستقیم بر میزان فروش محصولات داشته باشد. نحوه و سیاست قیمت‌گذاری باید به نحوی باشد که جدا از سودآوری، برای مشتریان نیز جذابیت داشته باشد. انجام تحقیقات بازار و تعیین قیمت‌های رقابتی و جذاب می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار شما کمک کند. اگر قیمت‌ها خیلی بالا باشند، ممکن است مشتریان از خرید صرف‌نظر کنند و به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر باشند. از سوی دیگر، قیمت‌های خیلی پایین می‌تواند به سودآوری آسیب بزند. قیمت مناسب می‌تواند تعادلی بین این دو حالت برقرار کند و به افزایش فروش کمک کند.

 

نتیجه گیری

وندینگ ماشین‌ها می‌توانند بعنوان یک کسب‌وکار پرسود و راهی مطمئن برای ایجاد درآمد پسیو عمل کنند، به شرط آنکه به عوامل کلیدی موفقیت در این حیطه توجه شود. با رعایت این اصول می‌توانید از دستگاه‌های وندینگ بعنوان یک منبع پایدار درآمد استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *